miércoles, 16 de noviembre de 2011

EBALUAZIO SISTEMAK (15)

EBALUAZIO SISTEMAK


Irakasleak objektiboki ebaluatu egin behar du ikasle bakoitzak kurtsoan zehar izan duen errendimendua, bai ezagutzak jabetzeari dagokionez baita lan edota praktiken burutzeari dagokionez ere. Era bereko ebaluazioa sahiesten duen subjektibitatezko efektu bat gertatzea ekiditu behar da. Ebaluazioak urrengoko puntuak kontuan hartu beharko ditu:


  • Ea proposatutako helburuak lortu egin diren eta zein mailatan.

  • Metodo, programa eta orientazioari begira ea beharrezko datu guztiak ematen dizkigun erabakiak hartzerako orduan.

  • Metodo didaktiko propioak ebaluatzea.

  • Ikasleari bere esfortsuaren eraginkortasunez jakinaraztea eta bere ikasketa gidatu.

  • Bere kontu onak positiboki sendotu eta ikasitakoa argitu.


Ahozko ebaluazioak ikaslearengatik ikasitakoa askoz hobeto ezagutzen ahalbidetzen du, eta aldi berean bere aditze arazoak zeintzuk diren jakin ditzakegu. Doktoretza klaseetan dagoen ikasleen zenbakia baxua denez, ebaluazio mota hau aurrera eraman daiteke ikasle talde oso handiak sortzen dituzten era praktikoko arazorik gabe.

Dagokigun gaiari begira, gai zehatz bati buruzko azalpena edota lan edo praktika baten garapenari buruz ahozko ebaluazio probak dituen askotariko sistema bat erabiliko dugu. Lanak era egoki batean baloratu egin behar dira eta ebaluazio prozesuaren atalik garrantzitsuena osatu behar dute.



qrcode

No hay comentarios:

Publicar un comentario