jueves, 17 de noviembre de 2011

HEZIKETA BEREZIA (16)

HEZIKETA BEREZIA


Heziketa berezia edo heziketa diferentziala hezkuntza behar bereziak dituzten ikasleentzako zuzenduak daudenak dira, superhornidura intelektualak edo gaigabezi psikiko, fisiko edo sentsorialak eragina. Behar guzti horiek kidatzera zuzenduak dauden ekintzak hartzen ditu kontuan era orokor batean heziketa bereziak, ohizko edo zehatzak diren zentroetan izanda.

Arazo sentsorialak dituzten pertsonak (orokorrean entzutezkoak eta ikusizkoak) Espainian tratatuak izan arren XVI. mendetik hona,  heziketa berezia terminoaren hartze legala gaur egungoa da eta gaur egun oraindik mantentzen duten beste herrialdetakoak (adb: Hegoameriketakoa) ordezkatzera etorri da, besteak beste, defektologia, konotazio negatibo argiak dituena.

XX. mendearen azkenengo urteetan Espainian eta beste zenbait herrialdeetan heziketa berezia terminoaren ordezkapena proposatu egin da hezkuntza premia bereziengatik. Warnock informearen gomendioei jarraituz, 1978. urtean argitaratua eta urrengoko hamarkadan zehar zabaldua. Definizio berri honek zera suposatzen du, oinarrizko heziketaren sorkundean enfasia egitea hiritartasunari eskaintzen zaion zerbitzu bat bezala ahalezko handienak lortzeko eta beraz, sistema hori behartuta dago laguntza eta baliabide tekniko eta humanitarioak ematera ikaslegoaren eskasiak kidatzeko ezinbestekoak diren oinarrizkon ikaskuntzetan helduen bizitzari aurre egiteko.



qrcode

No hay comentarios:

Publicar un comentario